FANDOM

Bieg sztafetowy: 4x10 km stylem dowolnym - pierwszy w sezonie bieg sztafetowy rozegrany na dystansie 40 km stylem dowolnym. Odbył się 12.01.2011 r. i był pierwszym biegiem sztafetowej rywalizacji w Pucharze Świata Elfów 2011.

Krótki opis bieguEdytuj

Na pierwszej zmianie najsilniejszym elfem w stawce był Eol z AMISu, ale to Lothlorien długo trzymało prowadzenie, do czasu kiedy Galadhon osłabł, a Eol pokazał swoją żelazną wytrzymałośc. Kiedy pierwsza zmiana pojawiła się na stadionie, już tylko 1,2 s dzieliło AMIS i Lothlorien, wydawało się że Eol już śmignie Galadhona, ale wtedy Eol się potknął. Wtedy też sensacyjnie Gondolin wysunął się na trzecie miejsce. Na zmianie Eol wyścignął Galadhona i przekazał pałeczkę Caranthirowi, a Galadhon Galadhilowi. W zmianie Rivendell zaczął bieg Elladan, od pierwszego kilometra nadrabiający, Turgon i Aegnor w sztafetach Gondolinu i Beleriandu utrzymali swoje pozycje po połowie dystansu, Na 5 km różnica między prowadzącym Lothlorien i AMISem wynosiła 1,1 s, a reszta miałą ponad 25 s straty. Jednak AMIS szybko zaczął kontrolowac sytuację i wysunął się na prowadzenie, na wjeździe do stadionu miał 1,7 s przewagi. Na finishu drugiej zmiany Rivendell miało 33 s straty do AMIS. Na przeciej zmianie Isil, Rumil i Elrohir zaczęli swój bieg. Obudziło się też Leśne Królestwo, a Eregion i Szara Przystań ze swoimi klasowymi zawodnikami zaczęli gonic. Współpraca Rivendell i Gondolinu sprawiła że Lothlorien zaczęło byc w ich zasięgu. AMIS na 2,5 km miał juz prawie 6 sekund przewagi nad Lothlorien. Szara Przystań dogoniła Leśne Królestwo, a Eregion powoli przebijał się do przodu. Na 5 km trzeciej zmiany Lothlorien traciło już 8,7 sekundy, Gondolin zwolnił i postanowił po prostu dobiec na 4 miejscu, nie szarpac za mocno. Szara Przystań przegoniła Leśne Królestwo, które znalazło się za Eregionem. Isil na wjeździe miał 12,5 sekundy przewagi. Na ostatniej zmianie Orion miał 15 sekund przewagi nad Lothlorien. Za to Cirdan i Legolas rozpoczęli walkę wobec której Beleriand i Doriath nie mieli szans. Na 2,5 km AMIS miało 18,5 s przewagi nad drugim zespołem. Glorfindel bił wtedy jednak wszelkie rekordy szybkości. Na podbiegu przy 5 km jednak Orion sporo nadrobił i miał już 21,2 s przewagi. Glorfindel jednak nadrobił i miał 27,6 sekundy straty do AMISu, a Gondolin spokojnie mocnym rytmem rozppoczął ostatnie 5 kilometrów. Haldir odparł pierwszy atak Glorfindela, a Legolas przyśpieszył potwornie i był na tym pomiarze szybszy od Glorfindela. Na stadionie Orion miał 24 sekundy przewagi nad Lothlorien i 28,7 na Rivendell. Cirdan i Legolas próbowali sprintu, z którego jednak ostatecznie zwycięsko wyszedł Legolas. Glorfindel zrównał się z Haldirem i go przegonił, a Orion praktycznie bezkijkową łyżwą wiwatując przejechał przez ostatni kilometr, a Glorfindell był drugi ze stratą 19,8 sekundy. Trzecie było Lothlorien, dalej Gondolin, Leśne Królestwo, Szara Przystań i Eregion.

WynikiEdytuj

Lp/ Nazwa drużyny Czas biegu
1. AMIS 1:11.54,3
2. Rivendell +19,8
3. Lothlorien +25,6
4. Gondolin +56,2
5. Leśne Królestwo +1:39,8
6. Szara Przystań +1:45,0
7. Eregion +1:59.1
8. Doriath +3:01,5
9. Beleriand +3:04,2
10. Valinor +4:22,4

TransmisjeEdytuj

Bieg był transmitowany przez AMIS TV od 18:00. W Studiu Komentatorów widzieliśmy Celeborna, natomiast ekspertami zostali Maeglin i Erestor, którzy nie brali udziału w sztafecie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki